Service Manager till JM

Intresserad?

Är detta något för dig? Tveka inte att höra av dig!

Ansök nu

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen!

Hos oss på JM, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden händer det mycket! Som Service Manager hos oss kommer du att vara drivande i frågeställningar som verkligen skapar värde. Vi söker dig som vill vara vår viktiga länk mellan verksamheten och IT och därmed säkra välfungerande samhällen för dagens och morgondagens människor.

Trivs du i en roll med många kontaktytor och har erfarenhet av arbete med integrationsteknik och BI-tjänster? Då vill vi höra av dig!

Om tjänsten

Till JM-koncernens enhet för IT-utveckling, gruppen för Koncerngemensam IT söker vi nu en Service Manager. Gruppen ansvarar bl.a. för förvaltning och utveckling inom en rad IT-områden på koncernnivå som t.ex. BI-plattform och integrationstjäntser samt applikationsdistribution.

I rollen som Service Manager är du drivande i att säkra stabila och tillförlitliga tjänster som skapar värde för vår verksamhet. Du agerar tjänsteägare i vår beställarorganisation och du är länken mellan verksamheten och våra leverantörer. Du ansvarar för tjänster och applikationer inom förvaltningsobjektet Integration och EDW/BI där du bl.a. arbetar med:

  • underhåll- och affärsplaner
  • kvalitet
  • riskbedömning
  • SLA (service level agreement)
  • LCM (life cycle management)
  • budget och utveckling

Dina arbetsdagar innefattar till stor del samarbete och koordinering mellan verksamheten och JM’s externa leverantörer, exempelvis vår externa part inom IT-drift. Vidare arbetar du med utvecklingsprojekt som du koordinerar, planerar, driver och styr.

Rollen som Service Manager är en ny roll där du rapporterar till JMs Chef Koncerngemensam IT. Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på JM’s moderna och fina lokaler i Frösunda.

Din bakgrund

Vi söker dig som under flera års tid har arbetat i en liknande roll tidigare eller t.ex. som en service delivery manager hos en leverantör. Rollen är främst koordinerande och därför vill vi att du har erfarenhet av att hantera flertalet interna och externa kontakter, helst i en roll där du agerat tjänsteägare. Du behärskar integrationsteknik och har förståelse för BI. Vidare har du erfarenhet av ”data lake” och kunskap om ITIL.

Du har en, för tjänsten, relevant akademisk utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du talar samt förstår svenska och engelska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen vill vi att du är kommunikativ, lyhörd och serviceminded. Du är en driven person med förmågan att arbeta självständigt och samarbeta med andra. Ditt arbete kännetecknas av noggrannhet och hög kvalitet. 

Vi erbjuder

På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor. 

Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar JM med Boxhill Recruitment. Vill du veta mer, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Johanna Bergstrand, 073-0250 447 alternativt johanna.bergstrand@bhill.se

Vi behandlar ansökningar löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Är detta något för dig? Tveka inte att höra av dig! Annars kan du skicka in ditt CV till oss så hör vi av oss så fort något som passar din profil dyker upp.

Ansök nu Skicka in CV