Chefsarkitekt för Digitala kanaler och CRM

Intresserad?

Är detta något för dig? Tveka inte att höra av dig!

Ansök nu

Vi skapar framtidens kundupplevelser – vill du vara med? Nu söker vi en erfaren Chefsarkitekt som brinner för utveckling av kundmötet och som kan ta ansvar för området CRM och digitala kund- och medarbetarkanaler. I rollen som Chefsarkitekt kommer du vara en nyckelperson för utvecklingsverksamheten likväl som i arbetet med den strategiska planeringen och förflyttningsplanen för kundmötet. Låter det som något för dig? Då är du den vi söker!

Om jobbet

Enheten Kund & kanal på LFAB strävar efter en utvecklingsverksamhet som utgår från kund- och datadrivna arbetssätt och som lever upp till övergripande målsättningar att tillsammans leverera snabbt och följsamt mot kund- och affärsbehov med en god effektivitet.

Som Chefsarkitekt hos oss har du en ledande roll med övergripande ansvar för den strategiska och taktiska arkitekturstyrningen för domänen Kundmötet. Din uppgift är att säkerställa en kostnadseffektiv, säker, skalbar och ändamålsenlig IT-arkitektur för området. En viktig del i ansvarsområdet är att förmedla riktning och mål samt vägleda arkitekturteamet inom enheten. En annan viktig del i uppdraget är att delta i strategiska arbeten och i planering samt stödja ledande roller och chefer vid vägval och beslut. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:

  • Ta fram målbilder för arkitektur för området kundmötet
  • Tillse att strategiska principer och riktlinjer för arkitektur finns definierade, är kommunicerade och efterföljs
  • Ta fram och underhålla strategiska roadmaps för domänen och säkerställa en genomförbarhet
  • Delta aktivt i de tidiga faserna i olika projekt och initiativ (BP0-BP2) samt stötta i framtagande av projektscope
  • Initiera och driva arkitekturella förstudier inom strategiskt viktiga förflyttningsområden
  • Ansvara för arkitekturstyrning och att säkerställa en god samverkan med områdets IT-arkitekter samt stötta i genomförandet
  • Delta i portföljråd och portföljprocessen med ett specifikt ansvar att belysa arkitektur

I ansvaret ingår att bidra aktivt i den koncerngemensamma arkitekturstyrningen och tillsammans med övriga chefsarkitekter på LFAB ansvara för helheten

Rollen ingår i ledningsgruppen för avdelningen Utveckling & IT och rapporterar till Kund & kanals BIO. 

Vem är du?

För att lyckas inom rollen som Chefsarkitekt ser vi att du har en relevant akademisk utbildning och praktisk erfarenhet av liknande roller (minst 10 år). Du har djup teknisk kunskap och stor förståelse för CRM-området, digitala kanaler, kundanalys, marknadsbearbetning, och försäljning/rådgivning. 

Vi ser att du har erfarenhet av Enterprise arkitektur och olika arkitekturramverk. Du har ett stort intresse för modern teknik och metodik och ligger i framkant. Dina kunskaper är goda såväl övergripande inom IT-området som inom informationsmodellering, integration, tjänsteorienterad arkitektur etc. Du är duktig på att se samband och konsekvenser av olika enskilda vägval och förstår hur dessa kan påverka hela Länsförsäkringar på lång sikt.

Du är van att föra resonemang om teknik- och ramverksval, kvalitet och IT-säkerhet.

Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Har du tidigare arbetat inom bank och försäkring så är det meriterande. 

Som person ser vi att du har:

  • Ledaregenskaper som kännetecknas av handlingskraft, stark och tydlig kommunikation samt förmåga att visualisera och visa vägen.
  • Förmåga att tillgodose och diplomatiskt prioritera bland mångas intressen, och samtidigt driva förflyttning av strategiska frågor. 
  • God analytisk förmåga med ett fokus på att strukturerat bryta ner målbilder till planer och säkerställa leverans.
  • Du trivs i en miljö med stort utvecklingsfokus, högt tempo och samverkan med många olika roller inom organisationen.
  • Personlig trygghet och prestigelöshet är viktiga egenskaper för att du ska trivas i rollen.

Om oss

LFAB har länsförsäkringsbolagens uppdrag att bedriva gemensamma affärer inom bank och försäkring, utvecklingsarbete och ge service inom områden som skapar effektivitet och skalfördelar. Vi är en ansvarsfull och attraktiv arbetsgivare som främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur och tydliga värderingar bidra till att attrahera och behålla de bästa medarbetarna. Vi är en lärande organisation med stark tilltro till självledarskap. Tycker du om att leda dig själv och utveckla din fulla potential kommer du att trivas hos oss. 

Enheten Kund & kanal är navet som syr ihop länsförsäkringsgruppens affärer med kundens behov. 

Vi fokuserar på helhet, kundupplevelse och enhetlighet för kunder och medarbetare i kundmötet. Med tillit, engagemang, öppenhet och professionalism hjälper vi länsförsäkringsbolagen och affärsenheterna att lyckas.

Mer information och ansökan

Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. I denna rekrytering samarbetar LFAB med Boxhill Recruitment. Vill du veta mer kontakta gärna ansvarig rekryterare Petra Törnblom, petra.tornblom@bhill.se. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Ansök nu

Är detta något för dig? Tveka inte att höra av dig! Annars kan du skicka in ditt CV till oss så hör vi av oss så fort något som passar din profil dyker upp.

Ansök nu Skicka in CV